Hezkuntza

Hezkuntza

sábado, 29 de noviembre de 2014

Hirugarren saio teorikoa


3. Saioa: Urriaren 30a: "Visiones

disruptivas de la

educación"


Madrilgo Complutense Unibertsitatean Arte Ederretako irakasle eta ikerlari den Maria Acasok metodologia berritzaileak bilatzen ditu hezkuntza aldatzeko, izan ere, bere ustez, gaur egungo hezkuntza-sistema zaharkiturik dago.

Aldi berean, ikuspuntu disruptiboak aipatzen ditu eta horien barruan irakasleek kontuan hartu behar dituzten bost oinarri azaltzen ditu:

1.     Boterea. Sistema autoritarioak demokratikoa izan beharko luke eta ikasleak ikasle ez izan eta irakasleak irakasle ez izan, hau da, “ez irakasleak” esplizituki botereari uko egin beharko lioke eta “ez ikasleak” boterea esplizituki onartu beharko luke. Gainera, ezinbestekoa da irakasleria buru bakar batekin ez identifikatzea eta lan egitea talde batean.

2.     Ikusezina. Automatikoki lan egiteari utzi eta zuhurki lan egiten hasi. Horretarako, gure pedagogia ikusezinak zeintzuk diren aztertu behar da, baita gure norabide-mailak ere. Hau guztia ez irakasleriaren noranzkoan landu behar da: nortzuk gara irakasle bezala, nolakoa da gure espazioa eta nolakoa da adierazten dugun diskurtsoa.

3.     Espazioa eta denbora. Zurruna den espazio eta denborarekin apurtu eta horiek biak malgu bihurtu behar ditugu. Espazioaren ikuspegitik, ikasgelako altzariak aldatu beharko lirateke, hormak pertsonalizatu, janaria eta musika erabili… Bestalde, denboraren ikuspegitik, ikasgelan espazioa luzatzeko, teknologia berriak erabili beharko genituzke, batez ere Twitter, Facebook, Skype edo Slideshare, gelatik kanpo bisitak egiteaz gain, eta liburuak klasean gertatzen denaren hedapenaren ordezkapen gisa erabiltzeaz gain.

4.     Informazioa. Informazio itxiaren koadroa informazio irekiaren koadro bihurtu. Horretarako, kanpoan dagoen guztia eta gure ikasleei benetan interesatzen zaiena barneratu behar da ikasgelan. Hori dela eta, ikusizko kulturarekin eta entretenimenduarekin zerikusia duen guztia sartu behar dugu. Musika erabili behar dugu, baita gure ikasleek erabiltzen dituzten lan-sistemak ere, hala nola, Spotify eta lan-zerrendak. Ikasgelan arte garaikidea gehitzea ere oso garrantzitsua da, formatu desberdinen bitartez, adibidez, Y performance-ak, bideo-artea, argazkigintza edota sare-emails-ak erabilita.  

5.     Ezagutza. Hartzaile izatetik ekoizle izatera pasatuko ginateke. Horretarako, proiektuen bidezko lanez osaturiko metodologia erabiliko genuke.

Bideo hau hiru galderekin amaitzen du igorleak:

1.     Hezkuntza-prozesuari buruz hausnartzen dugu?

2.     Metodologiei erreferentzia eginez, irakasleek bizi izan duten metodologia tradizionala erreproduzitzen dute ala askatasunez aukeratzen dituzte? Antza denez, askotan ez zaie lehenengo metodologia gustatzen, baina haiek eremu horretan murgildu izan direnez, aurrera eramateko joera dute.

3.     Lanetarako metodologia berritzaileak garatu daitezke?

No hay comentarios:

Publicar un comentario